FAQ

Platí na nových stránkách původní přihlašovací údaje?

Bohužel ne, je třeba se znovu zaregistrovat a vytvořit si nový účet. Může však být na stejný e-mail, jako váš předchozí. Převod staré databáze s údaji by byl komplikovaný a ještě více by zdržel naše opětovné spuštění. Navíc na základě zpřísnění AML nařízení by stejně bylo třeba všechny údaje kontrolovat a doplňovat, k čemuž bychom vás museli hromadně vyzývat v emailech. Z těchto všech důvodů jsme považovali za efektivnější i snazší udělat registrace "čisté", aby klienti při tvorbě nového účtu rovnou zadali vše aktuálně a kompletně. 

 Jak dlouho celý proces směny trvá?

Čas samotné výměny u nás je v minutách až desítkách minut ve vyjimečných případech. Celkový čas transakce je závislý pak především na bance, kterou použijete pro platbu – ať už Bitcoin nakupujete nebo prodáváte, největší porci času pohltí právě bankovní převod. Pokud se jedná o "naši" banku, celý proces zabere několik desítek minut až několik hodin. Pokud se jedná i jinou českou banku, je to obvykle druhý pracovní den a pokud se jedná o zahraniční banku, může se jednat i o 2 – 5 dnů.  Trvání směny může ovlivnit i vytíženost blockchainu. Pokud nakupujete nebo prodáváte prostřednictvím běžné BTC peněženky a síť bude extrémně vytížená, toto může výše zmíněnou dobu ještě protáhnout až o hodiny nebo i dny. Tyto extrémní případy jsou ale velmi vzácné. Transakce vedené na/z Arbolet ID nejsou rychlostí blockchainu nijak ovlivněny a jsou zpracovány obratem po přijetí platby. Prosím, mějte na paměti, že ani rychlost bankovního převodu, ani rychlost blockchainové sítě nemůže tým Směnárny BTC žádným způsobem ovlivnit a tím pádem je urychlit. 

Jsou platby anonymní? A jaké jsou limity a omezení?

*Dočasně - do zpracování protokolů pro zpřísněné AML a GDPR - obchodujeme pouze trasnakce do 1000EUR (nákup i prodej). Nad tuto částku momentálně není možné jít ani se správně vyplněnou Verifikací!* Jako oficiální legální celek musíme a samozřejmě i striktně dodržujeme zákony a AML a GDPR předpisy. Je to ostatně v zájmu nás i klientů samotných pro hladký chod směnárny. Anonymní transakce jsou možné do maximálního limitu 1000 EUR na kalendářní den na člověka (pozor, nikoliv na bankovní účet, ale na osobu - více účtů toto neumožní obcházet). Nad tuto hranici (ať už se bude jednat o jednu vyšší platbu, nebo několik menších, které však v součtu za den těch 1000 eur přesáhnou) je třeba se takzvaně Verifikovat – tedy ověřit svou totožnost. Je to jednorázový proces předání osobních údajů v zákonném rozsahu. Umožní Vám to přijímat i odesílat vyšší platby hladce i v budoucnu bez přídavné administrace. Směnárna je povinna verifikaci opakovat v případě podezřelého chování klienta definovaného zákonem. Verifikovaný klient se pak může zarazit už jen o hranici 14.500 EUR na den, kdy je třeba už dopředu upozornit banku. Pokud víte, že takovýto případ nastane, kontaktujte prosím naši podporu a domluvíme si individální postup. Berte prosím na vědomí, že tyto limity a postupy jsou založené na momentálně platných zákonech a AML nařízeních. Pokud se v budoucnu tyto změní, budeme nuceni na ně reagovat a změní se i postupy a limity směnárny. 

Vážně máte poplatek pouze 1%?

Ano. Při platbách na Arbolet ID je výše poplatku strženého z částky pouze 1%, jelikož v této platformě jsou veškeré převody zdarma a Směnárně tedy nevzniká tolik nákladů. Navíc se tyto transakce připisují do systému Arboletu v tzv. "aKč", které mají fixní hodnotu vůči CZK a člověk si je tam okamžitě smění na BTC až v momentě, kdy mu kurz vyhovuje a nemusí jej tak řešit během převodu u nás. Co se týká plateb na běžné BTC adresy, u těchto je poplatek 2% - což je ale stále nejméně na československém trhu :)

Jak je to s garancí/uzamčením kurzu?

Vzhledem k vysoké volatilitě Bitcoinu i našim nízkým poplatkům není v našich silách garantovat a zaručovat kurzy platné v momentě objednávky. Ke směne se použije aktuálně platný kurz ve chvíli přijetí prostředků (ať už fiat měn jako CZK, EUR, nebo kryptoměny BTC) na náš účet či peněženku. Toto neplatí u plateb na/z Arbolet ID. Hodnota CZK/aKč je vždy stejná a kurz BTC tak ve výměně nehraje roli. 

Mám problém, kam se mám obrátit?

Můžete využít panel Podpory přímo zde na stránkách, nebo napište nám na email . Pokud se jedná o nějakou transakci, pro rychlejší vyřízení prosíme rovnou přiložte údaje - je třeba Variabilní symbol a číslo bankovního účtu s ní spjatého. Pro naléhavé nebo složitější problémy můžete rovněž využít naší telefonické podpory, jejíž číslo najdete v Kontaktech i s její pracovní dobou.